O Białołęce

Zdecydujmy o komunikacji
24 kwietnia 2019
Jakimi trasami będą jeździły autobusy po otwarciu trzech nowych stacji metra na Pradze-Północ i Targówku? Z jaką częstotliwością? Jakie konsekwencje tych zmian poniosą mieszkańcy Białołęki? Wkrótce rozpocznie się cykl konsultacji społecznych dotyczący propozycji zmian w układzie komunikacyjnym.

Budowa wschodniego odcinka linii M2 zmierza ku końcowi. Po jej uruchomieniu pociągi podziemnej kolei pojadą od Dworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki i bezpośredni dojazd z Targówka Mieszkaniowego do centrum Pragi, Śródmieścia i na Wolę. Dogodną przesiadkę do podziemnej kolei przy ul. Trockiej zyskają m.in. mieszkańcy osiedli we wschodniej części Białołęki.

W przygotowywanym przez Zarząd Transportu Miejskiego projekcie zmian głównym założeniem jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem. Teraz o proponowanych zmianach wypowiedzą się warszawianki i warszawiacy.

W połowie kwietnia od czatu z dyrektorem ZTM rozpoczną się konsultacje społeczne. Zapraszamy do dyskusji; swoje uwagi można zgłaszać także drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Natomiast 16 maja, w godz. 18.00-21.00, w SP nr 368 przy ul. Ostródzkiej 175 odbędzie się spotkanie konsultacyjne. Zarząd Transportu Miejskiego udostępni także ankietę w internecie. Opinie będą zbierane do 23 czerwca 2019 r.

Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym ważne dla mieszkańców Białołęki to:
Linia 120:

Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.

Proponowany przebieg trasy: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW.WSCHODNI (KIJOWSKA).

Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych: GRODZISK – Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czyli na wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.

Linia 527:

Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane do najbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna linia zapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycie autobusy będą jeździły częściej niż obecnie: aż co pięć minut; poza szczytem – co 10, trasą: GRODZISK – Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia E-7:

Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostanie wzmocniona przez autobusy linii E-7, które szybko dowiozą mieszkańców osiedli przy ulicach: Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra.

Proponowany przebieg trasy: GRODZISK – Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –Toruńska – al. marsz J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Z uwagi na zmniejszenie roli przewidywana jest zmiana częstotliwości jej kursowania. Więcej o zmianach można przeczytać na www. ztm.waw.pl.

Najciekawsze artykuły
Nowe szkoły na Białołęce
Inwestycje drogowe
Autobusy po uruchomieniu metra
Budżet obywatelski – wybierz, co chcesz
BOK na nowy rok (szkolny)